Rekord tro ja

Jag har inte skrivit såhär mycket på länge, men jag blir bara sugen att skriva av mig. Inte för jag har något superroligt att skriva men ändå.

Idag har varit en lugn och skön dag, hockey hela dagen. Sverige vann med 6-3 mot Franrike, och nu flippar vi mellan USA-SUI och FIN-CAN. Jag måste säga att USA-SUI är mest spännande hittills. 0-1 står det, det var en kille i Zweitch som fick världens tackling. Han låg på isen och fick bäras ut på bår, han hade skadat nacken svårt och i början hade han ingen känsel men börja få tillbaks känseln litegrann Han fick åka på sjukhus på en gång, hoppas det går bra för han!

Jag har för övrigt tänkt börja med en Jag-är-bra bok. Jag har läst Mia Törnbloms böcker om självkänsla och där har hon skrivit tips på att man ska börja skriva en sån bok. Jag tror att det skulle vara bra för en att få ge sig själv bra kritik, jag är så dåligt på sånt. Man har alltid fokuserat på det negativa, men varför?! Man gör ju bra saker, men dom tänker man ungefär inte på. Den här "boken" tar inte lång tid utan det är typ varje kväll man ska anteckna lite och jag tror att det kan vara bra ändå. Frågan är bara om det kommer att bli varje kväll, men någon gång iallafall. Jag har inte superdålig självkänsla utan jag vill att den ska bli bättre,men jämför man med gymnasiet och nu så har den vuxit mycket.

Aja nog tjatat om det, hur har er dag varit?

Kommentarer
Postat av: Carina

Jo, tack för mig är det en innedag idag. Trist väder, skönt att kura framför braskaminen. Pluggat lite matte och det är som vädret. Trist!

Kram på dig!

2009-05-05 @ 13:24:31
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Malin Hållander

Har du någon av Mia Törnbloms böcker? Jag skulle vilja läsa dom, har bara hört bra omdömen om dom.

2009-05-05 @ 18:47:01
Postat av: Elin

Klart man är bra och gör bra saker. Sen är vi så dåliga på att ge varandra beröm. Man skulle säga något bra till nån varje dag =) det kan jag lova stärker ens egen självkänsla också..



Du är kanon Sabina!

2009-05-05 @ 23:07:19
URL: http://absenceloss.wordpress.com/
Postat av: Linn

Jag frågar samma fråga som Malin Hållander!

Har du någon av böckerna?

2009-05-06 @ 01:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0