Måndag - Hektisk förmiddag

Idag och imorgon är jag ledig, om inte jobbet ringt men det har det inte så då är jag det. Jag klev upp nio imorse och ringde övikshem om att säga upp lägenheten. Jag försökte ringa i torsdags men då var det ju stängt och det var sista dagen på april så det betydde att om jag inte kunde säga upp lägenheten då, då blir det en extra månad till i uppsägningstid. (lång mening höhö) Så jag skickade ett mejl istället i torsdags och tänkte att jag skulle ringa det första jag gjorde när dom öppna idag. Och det gick bara bra, slapp den där extra månaden, så uppsägningstiden är då maj,juni och juli Perfekt! Så om vi måste betala dubbla hyror så blir det bara en månad.

Efter det ringde syrran vid halv elva och frågade om jag skulle följa med henne och mamma att köpa blommor och åka på graven och plantera. Det blev Pennser (vet inte hur det stavas). Vi planterade blåa och vita på farmor,farfar och pappas grav. Dom ligger på samma ställe, sedan vita på mormor och morfars. Det känns fortfarande så overkligt när man åker till pappas grav. Det känns ibland som han fortfarande lever.... Konstigt ändå...Jag mena det är ju ett bra tag sen han gick bort ändå.

Iaf, när vi kom hem hittar inte jag min mobil hahaha det är inte ovanligt för att vara jag, antingen mobil eller nycklar. Jag springer här och letar sedan över till mamma, vi ringer på den men inget hörs. Fan tänkte jag. Jag ringde till syrran och ber hon kolla i bilen, och hon ser ingen mobil där. Mamma ringer till den vi handlat blommorna av i Önska, ingen mobil där. Jag ringer till syrran och säger att jag måste låna bilen och fara och kolla vid graven om den ligger där. När hon är påväg att hämta mig så säger mamma, men prova ring igen så går jag in i min lägenhet och kollar igen (då står vi utanför) jag ringer och hon kommer ut efter ett tag och hon hade inte hittat nåt. 2 sekunder senare ringer syrran som sitter i bilen och säger: Nu hör jag en mobil som ringer, visst har du en Beyonce låt som ringsignal? Och ja det har jag All the single ladies, all the single ladies hahahahhaah Så då var den gåtan löst.

Nu hade jag tänkt bädda rent, ha en bra dag idag hörrni!

kram

Kommentarer
Postat av: Mona

Du och mamma är lika glömsk och strulig!! <3 :)

2009-05-04 @ 14:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0