Måndag - Upprörd!

Jaa, jag har haft en liten fajt nere i tvättstugan och jag blir GAAAAALEN. Det är alltid nåt jävla krångel i den där tvättstugan. Jag har tid från 12.00 till 17.00. Men imorse tänkte jag att, jag går ner klockan elva och kollar om det är ledigt så kan jag börja tidigare. Eftersom att tiden innan mig är från 07.00 till 12.00 så kanske dom är klara redan klockan elva så då är det lugnt.

Jag går ner klockan elva och det är tomt på kläder och alldeles tyst, PERFEKT. Skönt att börja tidigare då blir man klar tidigare. Precis när jag har stoppat i andra maskinen och satt igång den kommer någon in. Han ser alldeles frågande ut. Han kan inte prata svenska riktigt så vi förstår varann inte riktigt, eller rättare sagt han förstår inte mig. Som jag fattade det så skulle han börja tvätta från elva till tolv och hade en stor säck med sig!!! Hur i helvete hade han tänkt få det klart till min tid?!?!? Det går inte att börja tvätta elva om man har tid till tolv. Så fort jag skulle börja förklara så skakade han bara på huvudet och sa att sverige var dåligt. Jag kände hur rösten började skaka som fan när jag inte fick ordet sagt så jag höjde rösten mer och mer men det hjälpte inte!!!!!!! Så tillslut som kom en som bor här, hon är en äldre dam som är väldigt involverad i området (tur att hon kom) så då försökte hon förklara läget, men han förstod inget. Till slut så kom vi fram till att han fick börja klockan två, då torkar mina kläder bara ändå så.... Då får nästa människa ta itu med honom.

Jag blir faktiskt upprörd när han säger att sverige är dåligt. Tänk om jag hade åkt till ett annat land och börja säga till folk vad dåligt det landet är, då kan man hålla det för sig själv tycker jag.

Ååååh vad arg jag är nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det värsta är att jag har haft diskussioner med samma människa förut, när han hade fullt med kläder när min tid skulle börja(!)

Kommentarer
Postat av: Maria

Dålig stil att klaga på Sverige, han borde vara tacksam!! :/ tur att inte alla invandrare är så.

2009-03-16 @ 14:04:26
URL: http://mariaholmlund.blogg.se/
Postat av: Mona

Han kanske vill ha en dejt med dig därför är han där varje gång du är det!! Hea hea hea.....

2009-03-16 @ 15:50:30
Postat av: Linn

Kan förstå att du är förbannad.. Jag blir irriterad av att bara läsa det här! Det känns som att en käftsmäll skulle vara på sin plats om man hade vaknat på fel sida.



Men det är nog som Mona säger.Han vill nog helt klart äta bullar med saft på en av tvättmaskinerna med dig.. fnissss :D

2009-03-17 @ 10:24:13
Postat av: Anonym

Idiot gubbe ! Som maria skrev han ska vara tacksam att han ens är i sverige och att han kan tvätta sina kläder i en maskin istället för i lera !

2009-03-17 @ 21:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0