Torsdag - Släktforskning

Hej alla!

Idag har jag fredag i mitt huvud, konstigt. Men ganska skönt då när man vaknar imorrn då är det fredag och då har man haft två fredagar haha. Jobba ska jag göra på söndag, på hemtjänsten 7-13. Åh vad jag vill ha en fast tjänst nu, har sökt på alla som varit ute, även vikariat men ingen har nappat på mig Vill jobba så jag får ihop mina lasdagar, har inte så jättemycket kvar till jag är lasad nu så det är skönt.

När jag var hos mamma igår så började vi prata om farmor,farfar,mormor och morfar. Jag frågade en massa, bla skulle min mormor utbilda sig till barnmorska men när hon var gravid så slängde dom ut henne från utbildningen. Sjuuukt hur det var förr. Iallafall så har jag bestämt mig för att jag ska börja släktforska. Jag har kännt det en lång tid men inte riktigt tagit tag i det. Men nu ska det bli ändring på det. Jag har ingen aning hur jag ska börja, men jag får söka lite på internet, det står nog där. Mamma berätta också att farmor hade riktigt snygga ben som ung, hahahaha det har inte jag ärvt iallafall

Jonas är och tränar och jag ska väl stoppa nått i magen, ska ner på stan en sväng sen.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mona

Annars så var det farmor som utbildade sig till barnmorska. :) Hon försökte att dölja det in i det längsta. Knäppt. Annat är det nu.

Kram till dig.

2010-02-04 @ 16:44:38
URL: http://monae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0